آزمون پیزا چیست؟
معلمان ریاضی
درباره وبلاگ


هدف از راه اندازی این وبلاگ تعامل بین دبیران محترم و همچنین استفاده دانش آموزان عزیز می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:, :: 15:35 :: نويسنده : اکرم انصاری

کشورهای عضو OECD هر سال بیش از 230 میلیارد دلار آمریکا برای آموزش ریاضی در مدارس سرمایه‌گذاری می‌کنند. در حالی که این یک سرمایه‌گذاری مهم به حساب می‌آید اما بازده‌ی آن چندین برابر است. تحقیق جدید OECD از مهارت‌های نوجوانان به این نكته پی برده است که مهارت‌های بنیادی در ریاضی تأثیر مهمی بر فرصت‌های زندگی افراد دارد. تحقیق نشان می‌دهد که مهارت‌های ضعیف ریاضی، شدیداً دسترسی افراد به شغل‌هایی با دستمزد بهتر و پاداش بیشتر را محدود می‌کند؛ در مجموع، نابرابری در توزیع مهارت‌های ریاضی در بین مردم در ارتباط تنگاتنگ با این مسأله است که چه ثروتی در میان ملت‌ها تقسیم می‌شود. فراتر از آن، این تحقیق نشان می‌دهد که افراد همچنین با داشتن مهارت‌های قوی در ریاضی احتمال بیشتری دارد که داوطلب شوند- خودشان را بیشتر به عنوان فاعل و نه مفعول در فرآیندهای سیاسی ببینند- و احتمال دارد بیشتر به دیگران اعتماد کنند. عدالت، درستی و مشارکت در سیاست عمومی همچنین منوط به مهارت‌های شهروندان است.

پیزا 2012 شکل جامع‌تری از مهارت‌های ریاضی توسعه‌یافته در مدارس را فراهم می‌کند که تاکنون در دسترس بوده‌اند و تنها به آن چه دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف ریاضی می‌دانند، نمی‌پردازد بلکه به آن‌‌چه آن‌ها با دانسته‌هایشان می‌توانند ا نجام دهند نیز می‌پردازد. نتایج، تفاوت‌های وسیع بین کشورها در دانش ریاضی و مهارت‌های پانزده ساله‌ها را نشان می‌دهد. معادل تقریباً 6 سال تحصیلی- 245 نمره براساس معیار ریاضیات پیزا- بیشترین و کمترین میانگین کارایی کشورها را که در ارزیابی ریاضیات پیزا 2012 شرکت می‌کنند مجزا می‌کند.

با این حال، تفاوت بین کشورها فقط یك کسر از تغییر کلی در عملکرد دانش‌آموزان را نشان می‌دهد. در کل، تفاوت در عملکرد ریاضی در بین کشورها بیشتر است، با بیش از 300 نمره- معادل بیشتر از هفت سال تحصیلی- که اغلب بیشترین و کمترین عملکرد را در یک کشور مجزا می‌کند. پرداختن به نیازهای آموزش و پرورش از جمله جمعیت‌های گوناگون و باریک شدن شکاف مشاهده شده در عملکرد دانش آموز به عنوان چالشی توانمند برای همه‌ی کشورها باقی می‌ماند.


نظرات شما عزیزان:

یا ضامن آهو
ساعت15:42---15 آبان 1393
بسم رب الشهدا و الصدیقیـــــن..
سلام.
وبلاگتون بسیار عالیست....
برا تبادل لینک با یک وبلاگ مذهبی آماده اید؟
خوشحال میشم تبادل لینک کنید.
یاعلی مدد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 252
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 613
بازدید ماه : 950
بازدید کل : 178023
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1